Dressyr.

Tog med mig Helge till Orsa idag och red dressyr. Himla bra att ha en sån anläggning så nära. Stort ridhus, toaletter, varmt stall man kan göra ordning hästen i och man behöver inte gå ut för att komma till ridhuset.
Perfekt när man åker mycket ensam som jag.

Helge var ganska spänd och lite jobbig i början. Jag gjorde vad jag kunde ändå och emellanåt var han fin, sen kunde någon sopa i stallet och då flög han iväg. FRUSTRERANDE. Jag blir galen.
När vi blev själva i ridhuset lugnade han sig och blev fantastiskt fin. Tom till vänster! Red ganska länge för jag ville gärna få ut något av passet och inte bara rida tills han var lugn. Blev ca 1 timme inkl mycket skritt.
Travade i lite högre tempo där han trivs bäst men gjorde många tempoväxlingar.
Galoppen är bra men han blev lite trött och började kicka lite när jag kom åt honom.

Kan släppa för den här gången att han var så spänd, eftersom vi inte varit iväg till ridhus så mycket på sistone men framöver måste han skärpa till sig innan jag går i tusen bitar.

Får leva på de sista tio minuterna där vi gjorde flera bra ökningar och där han var med mig till fullo. Plus att han skötte sig utmärkt i transporten både dit hem och vid lastning.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0