Dessa täcken.

Haha, nu ska jag skriva om täcken igen. Har verkligen fått täckesmani det här året! Jag hoppas ju förstås att det är en investering jag gjort när jag köpt dessa täcken och att jag inte behöver köpa fler på många, många år. 
 
Jag har 9 täcken från Horseware, vilket jag anser vara det bästa märket på täcken, tätt följt av Weatherbeeta och Shires.
Mina är: 1 Mio, 3 Amigo, 1 Rhino och 4 Rambo. Hittills har de hållit måttet med torra varma hästar oavsett väder. I vinter kommer jag kunna kombinera olika täcken med liner beroende på kylan. Utöver dessa täcken har jag även några till att komplettera med, bl a ett 400g Shires storm cheeta med hals. 
 
Jag föredrar helt klart att ha ETT täcke på hästarna så de kan röra sig så fritt som möjligt, minimera risken för skav samt att för många täcken trycker ihop den varma luftspalt man vill ha mellan hästen och täcket. Därför är liner systemet perfekt. Det är ju iofs två täcken men de sitter ihop och har glansigt innertyg så de kan röra sig fritt över hästen ändå. 
 
De täckena jag har köpt nya har jag köpt på Strömsbergs och Granngården, de begagnade på Hästnet och på en hästloppis här i Mora.
 
 
 
Märkesnörd eller ej, när det gäller märke på dessa täcken är det faktiskt det dyra som är det bästa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0