Morsdag.

Nyss hemkommen från stallet efter en kvällspromenad och mys med hästarna. De fick gå in lite tidigare idag pga att det regnat precis hela dagen. Helge-klenisen frös så han skakade trots att han haft täcke och inte blivit blöt igenom. Klenkrukan. Får väl bli ett varmare täcke nästa gång det ser ut att regna hela dagen. Grande frös förstås inte, han har lite mer hull, kan man säga =) 
 
Annars har jag skjutsat en envis pojkvän till tåget som påstod att han måste tillbaka till Sthlm för att skriva några tentor. HMPF! Nästa gång han kommer hem släpper jag inte iväg honom till hufvudstaden igen på ett par månader, minst! Nån måtta får det väl vara på det där pluggandet. Se på mig. Har ett till nationellt prov imorgon och har pluggat exakt INGET på hela helgen. Det är så där ni vet som när man har huuuur mycket som helst att göra så man bara fuckar ur och inte gör nånting istället (visst är jag inte ensam om det?). Ska kika igenom boken en sväng innan provet börjar imorgon iaf. A har sagt att jag måste lägga ner mer tid på plugget om jag ska fatta något och han har väl rätt i det. Men skitdåliga reality-shows är ju mkt roligare än logaritmer osv. Det är sen gammalt. 
 
Tog med kära mor på en liten överrasknings-tripp idag till ett ställe där de sålde ut massa fina ljus och ljusstakar (de som känner min mamma vet vilken ljus-galning hon är). Hon blev glad och shoppade lös för en mindre förmögenhet sen åkte vi hem, nöjda och glada. De nya ljuslyktorna ställdes på plats och det blev riktigt fint. Fick mig ännu mer sugen på att skaffa hus. VILL. HA. NU! 
 
Nej, om man skulle slita sig från soffan och öppna den där matteboken lite ändå. Det skulle nog inte skada. 
Jag blir lite förbannad på att inte jag har den där självdisciplinen som en del verkar ha.
Jag kan gå över lik, svälta, vända ut och in på mig själv och min tid för hästarna och min familj men så mycket annat är jag inte så intresserad av att lägga tid, pengar eller ork på. Det blir inte så mkt ork över när dagen är slut liksom. 
Fast när det gäller matten har jag nog inget annat än min egen lathet att skylla på. Det är ju så jävla träkigt! 
 
 
 
 
Galoppera på en strand är tex mkt roligare.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0