Ledig men jobbat.

Startade dagen på jobbet idag, fast jag egentligen är ledig. Lika bra att försöka tjäna ihop till årets höskörd redan nu. Det brukar ju gå på x-antal tusen varje år. Vill inte ens veta hur mycket det är egentligen. 
Fick gå hem från jobbet med migrän igår och det satt kvar lite huvudvärk idag med så jag jobbade inte hela dagen. 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Vanlig skitjobbig huvudvärk - INTE MIGRÄN. Man måste ha det för att förstå. Man vill gärna bli skjuten faktiskt. Igår fick jag min medicin i tid så jag behövde aldrig spy eller vilja dö. Det räckte med att huvudet ville sprängas i bitar och ögonen ramla ut. Sov nästan 4 timmar när jag tagit min Zomig och sen övergick det till vanlig huvudvärk och det är ju inget att bry sig om i jämförelse. 
 
Har ridit Helge i skogen idag. Skrittjobbade bara i värmen. Mycket halter där han skulle kliva under sig in i halten och vara kvar inom ramen i hela förloppet. Även tempoväxlingar med samma tänk. Inget stret vare sig jag ville att han skulle korta sig eller länga sig. 
Lugn och trevlig häst. 
 
Nu får hästarna snart gå halvdagar på bete.De har fått gå 1-3 timmar och vänja in sig flera veckor nu. Och 30 min innan dess. Har fixat en hage idag som de ska få gå i nån vecka. 
 
När jag tagit in hästarna idag sprang jag hem från stallet. Tog en sväng genom skogen så det blev 3 km och jag höll iaf 8,2 km/h-tempo. Sprang en hel del "offroad", alltså rakt ut i skogen och det är SJUKT jobbigt kan jag säga, men bra. Inför stafetten är det mest mitt psyke som jag behöver träna på att hålla kallt. Jag blir så extremt tävlingsinriktad när det gäller att ta sig från A till B på kortast tid så jag stressar upp mig och får då såklart jobbigare att springa. Det måste jag få ordning på =) 
 
Imorgon väntar ännu en tidig arbetsdag, vilket det även gör hela helgen. Det är min jobbhelg den här helgen men sen jobbar jag bara EN dag veckan därpå! Hur lyxigt! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0