Ridhus.

Direkt efter jobbet åkte jag till ridhus med Helge. Underlaget utomhus är värdelöst just nu och jag ville rida ordentligt. Skönt att vi har tre ridhus i närheten, varav det jag åkte till är ett privat där det inte kryllar av ridskoleelever.

Gick med honom några varv, spände sadelgjorden och hoppade upp. Han var lugn från det att jag hoppade upp tills jag hoppade av. Lugn men alert.
Red bara på spåret (och lite innanför) eftersom Helge inte är klar för böjda spår än.
Gjorde massor av halter och övergångar mellan skritt och trav. Travade bara genom kortsidorna en gång åt varje håll, annars gjorde jag en avsaktning till skritt och skrittade med helt rak häst genom kortsidan. Lite bakdelsvändnings-tänk. Han var så fin i munnen och lydig både framåt och "bakåt".

Hade lånat en nackplatta av Lotta idag och den funkade lika bra som ps-tränset så jag har beställt en sån istället. Sparar iom det ca 1300 spänn :)

Åh det är så kul! Jag älskar verkligen livet med hästarna, även fast man är fattig och har dåligt med tid och energi till annat.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0