Täcken.

Det där jag skrev om att köpa åka-bort-täcke är lagt på hyllan.
Det är så att Grande ska troligen få en utebox och behöver därför få lite mer varma täcken. Han har en del varma thermo- och vintertäcken men inte med hals och det ska han få nu om han ska bo ute. Jag avskyr kallstall men jag kommer ha Helge inne i stallet så jag får väl gå in och värma mig om jag fryser ihjäl när jag ska mocka i vinter. Jag är dock duktig på att klä på mig löjligt mycket kläder så det är nog ingen fara. Det är bäst för Grande att stå ute iom hans bronkit iaf (den har för övrigt inte märkts av på typ ett år nu). 
 
 
Jag ska ta en tur till häst-loppisen vi har och se om det finns något där som skulle duga. Hittar jag inget där funderar jag på att köpa (investera är väl mer rätt ord när det gäller Horseware, dyrt men värt) dessa två.
 
 
Amigo med fast hals. 400g.
 
 
 
Rambo med avtagbar hals. 450g i täcket och 250g i halsen.
 
 
Sen kommer han behöva något att byta med också men 4 HW-täcken blir det inte. Då blir jag ruinerad. 
Det blir jag ändå. 
 
Kanske blir ett Shires som Helge har för det är det bästa täcket jag nånsin haft.
Får se vad det blir. Han ska inte behöva frysa i vinter iaf, det är ett som är säkert. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0