Semestervecka 2.

En fin och är till ända. Badat, ridit, snickrat, det är det jag har gjort idag.

Helge red jag till en äng och travade på en enorm volt för att kunna ta hjälp av ett böjt spår. Ytterst lite böjt förstås.
Han kändes riktigt fin! På slutet kunde jag ha en helt stilla hand, stadig skänkel och han gick i en bra form helt avslappnat och fint, även på rakt spår.

I den värsta värmen på hela dagen stod vi och snickrade och när vi väl kunde ta ett bad på eftermiddagen började det åska så vi hann bara dyka i och sedan hem igen och ta in hästarna (åskan höll sig ändå på avstånd, typiskt).

Imorgon blir det ännu en tidig tur på Helge och sen hoppas jag vi ska hinna bada i världens bästa tjärn här ute i skogen. Vit sandstrand och det klaraste vatten du kan tänka dig. Finns inget bättre ställe!

Grande vilade idag men ska röras på imorgon. Han hade fått styngflugeägg nu igen så nu gäller det att gå lös med rakhyveln varje dag.













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0