SEMESTER!

Nu är det dags för några veckors ledighet och det ska bli så skönt! Har inga stora planer men några små turer ska vi väl komma iväg på hoppas jag.
Annars blir det självklart mycket tid i stallet där en del saker ska styras om och så ska jag städa och rensa bland mina saker så inget onödigt är kvar. Jag har saker som jag inte använt på flera år som ska säljas, skänkas eller slängas. 
Vårt lilla projekt rullar på och borde bli klart nån gång nästa vecka. Då har jag satt deadline. 
Hästarna fick vila idag för jag har haft ont i magen och var väldigt trött. Somnade om när jag släppt ut hästarna och låg i sängen till 10 innan jag kravlade mig upp.
Imorgon ska båda ridas och Helge skos fram (han skos var fjärde vecka fram och var åttonde bak). På torsdag är planen att åka till Malung och dansa. Det är egentligen sommarens höjdpunkt men jag tar mig bara råd att åka en kväll i år. Det brukar vara riktigt roligt! Andreas flyr dock fältet norrut så jag får tvinga någon annan stackare att dansa med mig, men det brukar gå av sig själv. 
Fredag-söndag åker jag troligen också norrut och veckan efter det är öppen. Förhoppningsvis får vi lite badväder så vi kan åka ut med båten. 
 
Idag fick jag beställa en ridjacka i för tidig present av mamma och pappa. Den var på rea och jag "behövde" den NU!
Kviltad, (som jag inte gillat öht innan men jag tror jag ändrat mig lite) mörkbrun med lappar på armbågarna och lite fina detaljer. Den blir bra till hösten och kallare sommardagar. I år måste jag dessutom köpa en vinterjacka jag kan rida i. Jag har en vinterjacka från Kingsland men jag är så frusen av mig så jag behöver det tunga artilleriet, den ska vara RIKTIGT varm med hög krage och grejer. Det är dock viktigt att det inte är dun, päls eller ull i jackan. Man kan värma sig med material som inte kommer från plågade djur.
Ska se om jag kan hitta någon nu på rea kanske. Jag är inte så noga med att det måste vara årets modell osv. Det är ingen som bryr sig om sånt ändå =) Jag har ju förstås militärjackan som når mig till knäna och jag får under vad som helst under den men den är lite otymplig och ingen jacka man gärna åker på träning med, även om jag inte är så brydd över att man måste ha skitsnygga och dyra kläder 24/7. 
 
Hööks höstkollektion är jag lite nyfiken på. Jag gillar JH-collection. Sett lite smygbilder på någon snygg väst och en jacka jag gillade. Kul att katalogen kommer snart. Jag har en del grejer från Hööks och jag tycker de gör snyggare och snyggare saker för varje år som går.
 
 
Jag gillar att blanda budget med dyrare kvalitetsmärken (ibland betyder inte dyrare bättre ska dock tilläggas) och har en salig blandning när det gäller både min och hästarnas utrustning. Några dyra täcken, några billiga som ändå fyller sin funktion, en dyr dressyrsadel från Albion, en billigare hoppsadel från Prestiges bugdetmärke Appaloosa, två dyra träns och ett ihopplock av gudvetvad, några dyra schabrak och en drös billiga, ridbyxor från Ullared, Kingsland, HV polo, Hööks, osv. Att ha precis all sin utrustning från de dyraste märkena bara för att, är för mig slöseri med pengar och onödigt. Jag förstår att folk vill ha det så men för min del så har jag inte de kraven (eller den ekonomin). Som den mellanmjölks-svensson man är så är lagom lagom ;) 
 
 
 
 
 
Helge med bugdet-transportskydd från Jacson (faktiskt köpta i Ullared och håller än, efter 4 års användning).
Dyr golden stripe filt från FalPro. Budget-täcke (fast ändå mkt bra kvalitet), Amigo från Horseware och dyr grimma från JW. Bootsen har jag ingen aning om var de köptes. Han avverkar nog 10 par om året så det lägger jag inte på minnet. Ett bevis på min saliga blandning av utrustning. 
 
 
 
Ett till. 
Träns från Hööks.
Sadel Albion.
Ländtäcke Mias.
Schabrak HV polo.
Skydd Catago.
Sadelgjord ELT.
Skor och chaps Hööks. 
Hjälm Champion.
Ridbyxor Jacson.
Jackan är inget rid-märke.
 
Om inte så många personer hade sån enorm köphets på nya saker så skulle vår miljö må mycket bättre (dock skulle jobb försvinna osv, alltid är det något som får stå tillbaka om något annat ska bli bättre). Själv älskar jag att shoppa på loppisar och begagnat. Jag tror faktiskt jag skulle göra det även om jag hade jättemycket pengar. 
 
Nog-babblat om detta. Nu ska jag sova och imorgon ska jag fira min första semesterdag! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0