Fredagsmys.



Vi ser ganska trötta ut på bilden men vi hade just genomfört ett riktigt bra pass!
Skrittade fram länge och väl innan jag jobbade lite galopp på en äng. Lite stelt var det och han var svår att forma runt vänster skänkel i början men jag fick ordning på det och då galopperade han rund och fin utan att tränga mot skänkeln. Kunde ge ett stadigt men lätt stöd i handen och galoppera på lite framåt i lätt sits. Han orkar inte korta sig än, inte med någon bra kvalité på galoppen. Jag kommer jobba mer framåt och korta några få språng, för att sedan rida fram igen. Små steg mot mer styrka.

Travade sedan genom skogen hemåt och växlade ställning i nacken på honom. Ändrade hela tiden nånting för att hålla honom kvick och koncentrerad. Han var riktigt fin och när jag hade inom "på plats" kunde jag driva fram riktigt trevligt steg. Inte bara stort utan luftigt, taktmässigt och mjukt.

Värmen gjorde inte så mycket idag men imorgon ska vi ut tidigt. Innan värmen och bromsarna dragit igång.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0