Ledig måndag.

Var i Orsa och tittade på hoppträningar idag. Ganska bra ridning överlag och svåra övningar. Kul att titta på någon så pass duktig som Louise, hon plockar fram det bästa ur sina elever. Det kände även jag när jag hoppade för henne.

Man blir något avis och väldigt hoppsugen men jag sätter mina hästar framför att jag måste hoppa. Jag skulle t ex aldrig försöka få Helge utdömd för att kunna köpa en hopphäst. Det finns inte i min värld.

Tömkörde honom i skogen idag. Jag tror det är bra att hålla igång honom lite lätt även om han inte är friskförklarad. OM han fortfarande är halt så är det viktigt att inte låta det "försvinna" av en tillfällig vila och komma tillbaka senare. Och är han frisk redan nu så är det ju alltid bättre att dom får röra på sig. Jag kan inte se det själv nämligen. Jag är typ en expert på att se hältor på hästar som rids men från marken på mjukt och rakt underlag är det svårt. Vi får se, vi åker till Uppsala om ca en vecka.

Grande fick vila idag men han ska ridas imorgon. Har kurs på jobbet nu i tre dagar så jag slutar senare och därför får hästarna gå varannan dag dessa dagar.

En bild på Helge från idag, jag från idag ochGrandes box :)







Kommentarer
Elin Haglöf

Vi får hoppas att du får segla över hinder igen med Helge :)

2014-01-07 @ 07:50:40
URL: http://ryttargladje.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0