Brrrr.

Kallt att rida idag!  Jag rider ju oavsett väder om hästarna behöver det, och de gör de ju i stort sett alltid.
Grande vilade igår så det var bara att ge sig ut idag. Det var -20 men jag hade tröja, skidväst, täckjacka, täckväst och en militär-rock över plus täckbyxor så det var lugnt. Grande var inklädd i ullfilt och skrittmaskin-täcket så han frös garanterat inte han heller. Skrittade och travade lite lätt i 40 min bara. Frös ingenting förutom i ansiktet. Rann tårar ur ena ögat som frös till is lite skönt på min kind. 
 
Hämtade ut ett paket idag. Pessoa-longen och ett par boots. Ska testa selen på Helge imorgon när jag ska ut i kylan och tömköra. 
 
Imorgon ska de filma oss på jobbet för en film som ska visa vad vi gör när vi gör en kniv. Intressant va? Borde kanske visas på bio tom. Så får vi gå på flashig filmpremiär i hufvudstaden. Eller nja. Vet inte om jag vill att folk ska se hur jag går och ser ut på jobbet i, många gånger skitiga, oljiga kläder och tovigt hår. 
Får väl fixa till mig lite imorgon så man slipper skämmas =) 
 
Har en ledig helg framför mig. Ska motionera hästarna, titta på Louise Haaga - hoppträning och bara ta det lugnt. Kanske på afterski som A ska spela på. Vi får se. Måste träffa lillasyster också som åker till Thailand snart <3
 
Nu är nån galen byfåne här ute och åker skoter. Inget ovanligt, trots 20 minus. Själv sitter jag inbakad i filtar i soffan och huttrar. Kanske dags att slå på ett till element.
 
 
Idag har Helge stått och lekt med bollen i hagen. Haha han är så sjuuukt söt när han gör det. Sofie köpte den till dem för flera år sedan och de tycker fortfarande den är rolig =) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0