Jobbigt läge...







Jobbat och slitit på jobbet hela långa dagen (till 14 för att vara exakt), åkte med min samåkningspartner till stallet och fixade där. Tog en promenad med Helge och tog av hans bandage efter behandlingen. Tyckte att han knappt var gallig alls i hovlederna men jag vet inte. Överlämnar det där till veterinärerna. Imorgon får han gå ut i vanlig hage igen.

Red Grande i skogen och han hade ingen broms alls. Fick göra några rejäla halvhalter innan han ens övervägde att lyssna. Kan dock inte kräva att han ska vara jättelydig när jag inte ridit på det sättet på ett tag, så jag får skylla mig själv. Galopperade ganska mycket framåt med honom ställd utåt och det blev han ganska mjuk av.

Sprang hela vägen hem (bara 2km men ändå) med matlådan i handen och fick den här glada överraskningen i postlådan.



Visste att det skulle bli mycket men hade räknat med en tusenlapp mindre. Känner mig lite nere nu för jag vet inte hur jag ska lösa det här. Vill undvika att låna så länge det bara går.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0