Godkänd häst!

Det gick bra i Borlänge idag. Helge var inte halt och någon vidare behandling behövs inte, inte i det här läget.
Nu ska jag sätta igång honom. Blir skritt för hand en vecka sen får jag börja rida och trava nästan direkt! Kul :) Är det så att han inte känns bra får han en till behandling men vi tyckte det kändes onödigt just nu. Han har ändå blivit sprutad 4 ggr sen september och man vill ju inte sticka i en led i onödan. Därför bestämde jag och Nino tillsammans att vi väntar och ser hur det utvecklar sig framöver.
Det var en sten som släppte från mitt hjärta när jag åkte hem, även om det inte är säkert att han kommer vara hel i all framtid såklart.

Jag är otroligt laddad för att komma igång igen och jobba honom på ett annat sätt än jag gjort tidigare. Jag måste vara lite tuffare på honom och se till att han verkligen gör det jag vill, när JAG vill och inte en sekund efter.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0