Fullt upp.

Alltså vilken dag. 
 
Åkte från stallet 06.15 mot Borlänge och Romme-kliniken. 
Helge var helt ren på rakt spår i skritt och trav men fortfarande oren på böjt spår, dock bättre än i Ultuna.
Därför togs det blod och skall göras en IRAP-behandling imorgon. Lite småjobbigt att åka två dagar i rad men det är inte mycket att göra åt. 
Tessan följde med idag och imorgon följer nog mamma. Skönt att inte åka själv om det skulle hända något. 
 
 
 
Fixade stallet, gick en halvtimmes promenad med Helge och så har jag ridit galningen Grande. Red i skogen på de vägarna som plogas (hur lyxigt?) och han var jättepigg! Hade fullt upp att hålla ordning på honom. Eftersom jag hade sjukt ont i rö...svanskotan igår så tyckte jag det var en bra idé att rida barbacka. Travade i lite tempoväxlingar och gjorde några galoppfattningar. Sista galoppen bestämde han själv att han skulle galoppera och drog iväg med mig och bockade tom lite. Olydig men lycklig och det är väl huvudsaken =) Han hade jättekul och jag med. Det var jättelängesen vi var i skogen men nu när jag fick bekräftat att de plogar i år igen så kommer jag rida där mer. 
 
Lite chill hemma nu sen är det dags att sova och åka tidigt imorgon igen. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0