Medicin och någon som behöver lugnande.

Äntligen har jag besökt en läkare med min arm. Hon kom fram till att det mest troligt är muskelinflammation i överarmen och även inflammation i ett muskelfäste i axeln. Ska fortsätta medicinera ett tag till för att försöka få bort inflammationen helt utan avbrott. Fick ny och starkare medicin som ska göra att jag kan sova på nätterna. Den är visst beroendeframkallande men jag hatar ju i princip att ta tabletter så det ska nog inte vara någon fara =) 
 
Hann med en sväng på stan också i förmiddags där vi handlade för våra presentkort. För mig blev det underkläder för 800:- (!) och Andreas hittade en snygg tröja på Grays på rean. Som fattig student och som ensamstående hästägare får man passa på när det bjuds på rea hihi. 
 
Helge fick en kort promenad idag och han var inte klok en sekund! Pep, hoppade runt, taktade och var extremt laddad. Jag klarar av honom men känner man honom inte och vet hur han gör när han är sådär så hade det nog varit obehagligt eftersom han är så stor. Lite tufft för mig när jag bara har en fungerande arm dock men det går. 
 
Nyår är planerat och det blir säkert toppen. Jag kommer att få hålla mig nykter eftersom Citodon och alkohol visst inte är någon hit men jag hade nog varit det ändå. Hästarna ska tas omhand och någon måste ju köra hem från kalaset. Har utsläpp dagen efter så jag vill gärna vakna hemma. 
 
Snart blir det natta. Ska bli intressant att se huruvida tabletterna hjälper. Det vore hur som helst otroligt skönt att få sova en hel natt för första gången på jättelänge. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0