Ledig dag i Borlänge.

Dagen började med att Andreas, som just åkt iväg mot jobbet ringde mig strax efter halv sju och sa att tre lösa hästar sprang på vägen (inte mina). Flög förstås upp ur sängen och åkte iväg för att hjälpa till att fånga in dem. Vet att jag blivit så väldigt tacksam om någon gjort så för mig. Ett par hade redan ringat in dem och fångat in den minsta ligisten (shettis on the loose, ingen barnlek) och då stannade även de två andra kvar. Fick efter många om och men tag i deras ägare som kom och hämtade hem dem. Slutet gott, allting gott. Åkte vidare mot mina egna ligister och släppte ut samt mockade innan jag och mamma brände iväg till Borlänge (via Falun) för lite "nödvändig" shopping. Först Norells där jag bara köpte tråkiga saker. Stigläder, boots, hästskor och ett bett. De hade förstås MASSOR jag ville ha men nu ska alla pengar sparas till nya stövlar. Testade ett par Cavallo idag så jag vet vilken storlek jag ska beställa. 
 
Var förbi Hööks men där fanns inget av intresse. Kände på en vinterjacka men den hade inte hållit mig varm längre än till oktober, max. Det ska vara ordentliga grejer om det ska. 
 
IKEA fick förstås också lov att besökas. Hade fått presentkort av syrran i present och jag höll mig inom ramen för det. Lite krukor, ljuslyktor, matta, galgar osv. Sånt som är bra att ha. 
 
Mamma gick FÖRE mig igenom hela IKEA. De som känner mig mamma vet vilken sensation det är. Hon var tyvärr inte så pigg så hon var inte på shoppinghumör (tur för mig). 
På Kupolen köpte jag ett par svarta jättebilliga jeans och en lika billig tröja och sen nå kladd jag ska laga mina gummistövlar med på Clas Ohlsson på vägen hem. 
Mysigt att vara iväg med mamma en hel dag sådär.
 
Red Helge i skogen med Emelie och Willy när vi kommit hem. 
Mycket övergångar som vanligt men vi började med tempoväxlingar i galopp där vi red ordentligt framåt. Till slut hade båda hästarna fattat vad det gick ut på så de blev väldigt laddade. Då fick vi göra om planen och rida lite kortare galopp istället. 
Plaskade lite i en tjärn så de fick röra lös bogarna lite med vatten över knäna. Helge behöver verkligen sånt jobb. Bommar, snö och vatten =) 
På slutet spände han ihop helt och jag blev så frustrerad! Han lyssnar verkligen ingenting då så jag fick vara hård mot honom ett tag men efter det var han mjuk som smör som stått framme en hel dag. Knäppskalle. 
 
Nu ska jag fundera vilka stövlar jag ska beställa och sen kanske göra slag i saken. Jag gillar Cavallo Polo men de är ju inte helt stilrena. Men vem bryr sig egentligen. Jag gillar dem och det är väl huvudsaken.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0