Ångest och bra ridning.

Semestern lider mot sitt slut och den sedvanliga ångesten är påtaglig. VILL. INTE. BÖRJA. JOBBA. IGEN! 
Dock är det väl skönt att vara tillbaka i vardagen och yada, yada men jag hade gärna haft betald semester ett tag till. Kliva upp tidigt, få stall och ridning gjord och ha resten av dagen till att göra vad f-n man vill. Det är nice. Det är så det skulle vara jämt. Kanske jobba med något eget hemma bara. 
Apropå det så har jag (Andreas har väl mer eller mindre tvingat mig) tagit tag i matten nu (C, 3c, whateveryouwannacallit) och nu är det logaritmer eller "loggisar" som det visst heter när man är i branschen, som jag ska lära mig. Om ca två veckor börjar lektionerna. Usch. 
 
Något som är roligare är att Helge känns riktigt bra och 8 av 10 pass är fantastiskt bra. Som idag t ex. Red ut själv på morgonen i skogen och galopperade friskt framåt ganska långt för att få igång rygg och bakben. Skrittade sedan på en grusväg (är man bortskämd när en blöt grusväg inte duger att trava på utan man vill ha sand? ) och jobbade sidvärts åt båda håll. Öppnor och skänkelvikningar. Hade honom fint mellan skänkel och hand och kunde korta och länga stegen utan något stret. Lika fint kunde jag ställa åt båda håll. 
Klättrade sedan i några backar och gjorde övergångar mellan trav och skritt mellan dem. Korta, övergångar där han blev väldigt lyhörd och mjuk. Avslutade med att trava med långa steg och låg hals. Han blev såklart spänd preciiiiis innan vi var klara så jag fick lov att trava vidare en bit och då blev han fin igen. Man vill ju avsluta bra. 
 
Lite senare ska jag rida Grande. Tror det blir sits-träning med hjälp av Andreas. 
Gick en 45-min promenad med båda igår och innan dess vilade Grande ett par dagar. Man får inte låta gamlingarna vila för mycket bara så de stelnar ihop. Grande är dock väldigt fin för sin ålder, det enda som skvallrar om att han har några år på nacken är att han har vita hår ovanför ögonen. Och att han tar tid på sig att värma upp men det har han å andra sidan alltid gjort. Min gentleman <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0