När jag blir stor.

Jag är lite ambivalent och har svårt att välja när det gäller vad jag vill bli när jag blir "stor".  
Jag kommer på något som jag vill göra/plugga till, sen ändrar jag mig och kommer på något nytt. Så har det pågått i flera år och jag har ju ändå haft hästarna och de kommer före plugg, har ju inte råd att plugga med två hästar.
Jag har inte haft jättehöga ambitioner, jag har tänkt att ett jobb som är okej (som det jag har) och så har jag en rolig fritid istället. 
Det är bara det att jag är SÅ trött på att ha lite pengar hela tiden. Två hästar som ska skos, ha mat, tak över huvudet, försäkringar och såklart alla veterinärkostnader, plus min bil med stark motor (drar mycket bensin) och betala hyran på lägenheten själv när A pluggar i Sthlm, det blir dyrt. Jävligt dyrt. Mycket dyrare än jag trodde när jag köpte häst nr 2. Nu vet jag men jag tänker förstås inte göra mig av med någon av dem. Jag säljer allt jag äger (förutom just hästarna) och flyttar in under en sten innan det skulle hända (stort tack till mina föräldrar som hjälper mig när det krisar). Jag är helt enkelt less på att vara "fattig". 
 
Nu drev jag iväg från själva ämnet men pga detta med att leva på gränsen vad gäller ekonomin så bestämde jag mig för att plugga till något där jag tjänar mer pengar. Jag vill kunna betala tillbaka mamma och pappa och känna att om bilen går sönder så har jag råd att fixa den utan att låna pengar. Funderade först på ekonom osv, lite "lättare" utbildningar som jag inte behövde plugga så hårt innan för att komma in på. Sen tänkte jag om.
 
Veterinär har väl alltid lockat mig men jag har aldrig tänkt på allvar att jag skulle bli det. Tänkt att jag inte kan/orkar plugga så mycket som krävs för att komma in osv. MEN, nu har jag fått för mig att jag vill bli det. Har några kurser att plugga först sen göra så många högskoleprov som krävs. Jag kanske ändå inte kommer in men som det känns NU (som sagt, jag har svårt att bestämma mig) så kör jag på och läser de kurser som krävs så får vi se om jag hamnar på Mc Donalds i slutändan ändå =) 
 
Imorgon är jag ledig men ska följa en veterinär här i Mora ut på fältet för att få en liten inblick i hur deras jobb är. Nu vill jag inte bli distriktare i första hand utan jobba på hästklinik men det är nog så lärorikt ändå. Vi (hon) ska tydligen amputera svansen på en ko. Det låter ju som en bra dag att följa med på hehe. Usch. Sånt lär man tåla dock om man ska jobba som veterinär. Kanske blir jag avskräckt efter morgondagen haha.
 
 
Jag skulle tjäna massor av pengar på mig själv iaf =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0