Idag igen.

Jag sitter och tittar på korkade människor i Lyxfällan. Försöker bli "inspirerad" att hålla i pengarna lite bättre så jag inte hamnar där i tv-rutan jag med.
Nej, så jävla dum är jag inte. Man blir alldeles förfärad hur folk håller på. Köper ALLT på kredit och räkningarna läggs på hög. Förhoppningsvis försvinner väl högen av sig själv efter tillräckligt lång tid. Eller?
Det finns så många puckon. Det gör mig arg.
 
Ja, ja.
 
Efter jobbet idag fixade jag stallet och gick 6,2 km (för att vara exakt) med båda hästarna. Fick släpa en och bromsa en i vanlig ordning. Sen såg Grande några livsfarliga, hästätande tranor i en kohage och då skulle det plötsligt gås väldigt fort hem. Så pass att jag och Helge nästan hamnade efter. 
En mysig promenad så länge hästarna gick med skapligt lika tempo, inte bet varandra eller gick på varandra eller mig när de såg något "farligt". Vi var ute i 1,2 timme med några småstopp när Helge skulle slicka på is och Grande skulle tugga tall. 
 
Ikväll ska jag lägga mig tidigt.
Det intalar jag mig varje kväll.
Det händer aldrig. 
 
 
Och förresten. 
Pernilla:
JAAAAA jag kommer upp på fredagen =D Får väl sova på första bästa tomma plats på golvet om ni lovar att inte trampa på mig när ni ska upp och spy på morgonen. 
 
 
 
En sommar var vi i Lysekil. Fint ställe!
Fullt av brats though. Meeen jag är ju ihop med en sån nuförtiden så jag ska la´nte klaga. 
Gud vad snygg den där tröjan är btw. Den borde jag leta fram. 
 
Visst fasen. Ang rubriken. 
Jag har både motionerat mig själv och hästar duktigt, diskat och tvättat IDAG IGEN. NU ATTER. 
Ville bara säga det. Så ni vet. Välkomna att bli impreeeezzt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0