Bra ridning!



Har nyss ridit kanske det bästa passet någonsin på Helge. Inget svårt eller komplicerat, bara avslappnat, mjukt och roligt! Höll till på en äng och han var fin från första stund.
Gjorde halter, övergångar och tempoväxlingar i skritt och trav. Det kändes riktigt bra och han var väldigt lydig och samarbetsvillig.

Jag måste faktiskt börja rida mer dressyr på bana. Även om jag tycker det är roligare att rida dressyr i skogen så måste jag prioritera det pass som ger flest avslappnade steg och det är på bana/äng. Det viktigaste är att få honom starkare och förbättra hans överlinje. Och det är ju faktiskt kul att rida oavsett vart man är :)


Kommentarer
Emilie- livet med en häst som har Artros

Jag älskar att rida ute! Om vädret tillåter såklart;)

2014-04-24 @ 07:24:35
URL: http://Www.teamkoel.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0