Ändrar mig lite.

Innan jag skriver något annat MÅSTE jag hylla en helt fantastisk grej som jag upptäckte alldeles nyss. DET FINNS OST MED ÅTERFÖRSLUTNINGSBAR PLAST! Hur underbart?! Ni hör ju, det är ju fasen genialiskt. Ja jag säger då det, vad dom hittar på. Tänk alla gånger man fått ångest över att behöva plocka fram en plastpåse att häva ner osten i. Nu slipper man. Jag blev genuint glad! På riktigt. Ett av dagens två happy moments.
 
Det andra är att jag fick till en bra ridtur på Helge idag. I. SKOGEN. Ja, det är ungefär lika stor sannolikhet som att jag vaskar Dompa på krogen (ingen vacker syn va, om ni tänker er det senariot). Hur som helst så hade jag bestämt mig att behandla Helgehästen som en 3-åring med svår uppväxt (bara lugna honom och mjäka med liksom) och det fungerade ganska bra. Skrittade länge och väl. Så fort han blev spänd ställde jag honom åt något håll och försökte hålla fokus på mig. Travade några steg. Började om från skritt så fort han blev spänd och så fortsatte jag vilket, som sagt, resulterade i en lugn och tillfreds häst. Iaf tills han blev spänd nästa gång och då var det bara att börja om. Jag har kört med "gå framåt ditt nöt det är en jävla stubbe" men det har resulterat i att han blivit sju resor värre efter. Så mana på - not very god. Antar att jag får försöka ha tålamod med honom. Jag gillar inte att vara mjäkig med hästar men nu vet jag inte vad jag ska hitta på så jag lär väl vara det då. Knasiga knäppskalle =)
 
 
 
 
 
Igår tömkörde jag båda och Helge var superfin och lugn. Grande var lite mer stirrig och stel men fin efter en stund.
 
Ikväll blir det lugnt. Ska hämta A på tåget sen sova eftersom jag ska jobba imorgon. Frivilligt. Need the money så att säga. 
 
Plugga eller somna på soffan. Svårt val. 
 
 
 


Kommentarer
Mia

Måste bara skratta åt din Helge ;-) Min Dollar är 7 år och är född spänd och livrädd för varenda grässtrå i skogen ;-) Han kan göra 88 halvhalter i luften när man sitter och travar bara för att han "ser" saker. Jag kör också stenhårt med att "ställa" honom och HELA tiden kräva arbete och då blir han mindre spänd.Skönt att man inte e ensam om "problemet" spänd häst ;-)

2014-05-02 @ 19:42:47
URL: http://westyarnhillside.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0