Torsdag.

07,15 klev jag ut från stallet med en häst i vardera hand. Promenerade en timme i skogen och det var underbart!
Kylig luft, solen var på väg upp, hästarna, framförallt Grande var pigga och jag med faktiskt. Hade gärna ridit Helge mer även när jag jobbar kväll men det är viktigt att också Grande får röra på sig dessa dagar och jag hinner inte rida båda. Man ska inte heller underskatta fri skritt i skogen till fots. Det borde fler tillämpa tycker jag. 
Ska försöka hinna att både gå med dem och rida under helgen. De mår bara bra av mer skritt, man bygger kondition snabbare (inte för att jag har bråttom) och så gör många av toppryttarna. När jag var på Strömsholm var det ett jäkla spring med hästarna. Skrittmaskin, hage, annan hage, promenad, ridning, longering osv. 
 
Lite bilder från promenaden.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0