Helgen.

Söndag. 
Jag gillar inte söndag.
Inte alls.
Fast det har varit en bra dag ändå. Tog ut hästarna och red Helge i morse. 
Det blev en lugn tur med tanke på att han blev "fixad" i bäckenet i torsdags. Han var iaf väldigt pigg och arbetsvillig MEN tittig. Drygo =) Vänster galopp kändes bra men jag måste nog testa på böjt spår på bana innan jag vet om han är som vanligt igen. 
Fick stretchövningar av Li och han var så duktig att göra dem. Han är ofta skeptisk när man ska lyfta och stretcha benen men han förstår mer och mer att det ska göras och det är bara att acceptera. Tar lite i taget så det inte blir så mycket i början dock. 
 
Har hämtat ca 800 kg hösilage idag till Grande. Nu ska det räcka i sex månader så i slutet av mars är det förhoppningsvis ljust ute igen och de går ute längre om dagarna. Han kommer äta hösilaget inne i boxen till middag och kvällsmat sen hö ute i hagen med Helge. Har beställt ett till småmaskigt hönät som jag ska ha i hagen.De kommer få en del av höet löst i pallkragarna sen resten i nätet som jag ska sätta fast i pallen så de alltid har något att mumsa på i kalla vintern. 
 
Grande tömkörde jag på banan lite lätt idag och han var skapligt lugn faktiskt. Red honom i fredags och det blev ett ganska tufft pass så han hade kanske lite träningsvärk, men han var fin och mjuk! 
 
Har haft en mysig helg med älsklingen trots mkt plugg (mest för hans del) och jobb för mig igår. Nästa helg ska jag INTE jobba. Fast det sa jag om den här med =) Vill verkligen vara ledig så jag hinner ikapp med allt. Plugg, städning, ta ner sommarhagen, träna (ja jag ska börja igen, har faktiskt sprungit idag, dock bara ca 2 km men iaf en start) och umgås med familjen. 
 
Det händer inte så mycket den här veckan. 
Jobba 05,30-14 varje dag. 
Stall mellan 15-19 ca
Matte.....antar jag. Provet jag gjorde häromveckan fick jag C på och det får jag vara väldigt nöjd med! Det går däremot skitdåligt just nu, i vanlig ordning. 
Träna. Tänkte som sagt försöka komma igång igen. Jag förfaller. Usch, så kan det inte vara. Jag vill bli vältränad igen och jag vill gå till frisören! Så grymt mycket! Synd att det är så dyrt. Det finns liksom inget över för sånt (bilen blev servad för 4100:- i fredags. FML!). 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0