Ledig vadå?

Ligger i soffan helt utslagen. 
Så utslagen att jag hann somna till innan föregående mening var klar. 
 
Det har varit en flängig dag, minst sagt. 
Ta ut hästarna började jag iaf med och det var väl ingen större insats. Åkte till Orsa för mattelektion och det gick superbra fram till sista talet då det blev total brain freeze. Efter lite förklaring fattade jag väl det också, i stort sett och åkte vidare mot mathandling. 
Hämtade släpvagn och mockade nästan hela hästarnas vinterhage (FY.FAN vad jobbigt det var att tömma släpet på gödselstacken, HERRE! ), sen hem för rekordsnabb lunch, köpa vattenbaljor, hästloppis, hjälpa kompis lasta jättevrång häst, mocka, mocka, mocka, ta ner hö, gå med Helge, ta in resten av hästarna, massera och stretcha H, sen hem och bara slänga sig i soffan. UNDERBART! 
 
Hittade som jag skrev i föregående inlägg ett täcke på loppisen. Ett blått Bucas i 145. Vissa tror att mina hästar inte kan ha 145 men det passar. Båda har ganska korta ryggar så det brukar inte vara några problem. Gillar verkligen att man kan fynda kvalitétstäcken billigt på den här loppisen. De är begagnade visserligen men har man inte så mycket pengar över så duger det fint med begagnat. Köper man nytt och använder en vecka ser de använt ut likt förbannat.
Så nu har hästarna tre regntäcken var, varav två var fodrade och så har de två vintertäcken var, plus att de kan ha tjockt stalltäcke under regntäcke på vintern om det krisar med blöta täcken. 
Nöjd!
 
Helge och Grande hade lite för mycket bus för sig idag. De fick gå i gräshagen och Helge tyckte förstås det var jättekul MEN när han ätit ett tag började han bus-springa runt Grande, varvid Grande tror Helge är rädd för något och då blir Helge rädd för han tror Grande är rädd sen blev det ett jäkla race. Puckon. Fick fast Helge tillslut och kunde lugna honom innan de fick gå tillbaka till vinterhagen igen. Han är för övrigt helt ohalt nu, inte ömfotad alls alltså. När jag gick en kortis med honom skulle han trava hela tiden och helst PÅ mig. Han har blivit ouppfostrad av den här vilan tror jag bestämt. 
 
En annan ouppfostrad häst jag haft att göra med idag är en bekants nya pålle som vi lasttränade idag. Jag tror aldrig nånsin på att stressa eller tvinga hästar till nånting men den här alltså. Han klev över en, gick rakt in i en, flummade runt och sket fullständigt i oss. Fick bli arg och säga till honom på skarpen många gånger men även överösa honom med beröm när han gjorde rätt. Till slut gick han in i transporten flera gånger helt utan problem, stod snällt och gick snällt ut och då slutade vi. Duktig bäbispålle. När det gäller sånna här saker har jag oändligt med tålamod, det är därför det inte räcker till saker som inte handlar om hästar =P 
 
Morgondagen startar med jobb och sen ska jag fixa till vattentrågen till hästarna och greja i stallet. Båda hästarna ska motioneras lite lätt också. 
 
Nu har jag chipsångest som varje gång jag ätit chips. Usch. Jag behöver chipsavvänjning.
 
 
 
 
Bästa pojkarna <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0