Fixarhelg upcoming.

Den här helgen ska bli en riktig fixarhelg.
 
Ska köpa grejer och bygga en värmebalja till hästarna. Tänkte fota spektaklet så kan jag visa här sen, om det är någon mer som vill ha isfritt vatten till sina hästar i vinter.
Det är vansinne att inte ge hästarna vatten under vinterhalvåret som en del gör. Mycket hö för att hålla sig varma - inget vatten. Ni hör ju själva.
"De kan ju äta snö"- är ett vanligt men inte speciellt genomtänkt argument som vissa latmaskar brukar dra till med. Så står de med en häst med förstoppningskolik och fattar inte varför. 
 
Förutom baljan ska jag mocka hagen och slänga gammalt hö som hamnat på marken, jobba några timmar, titta förbi hästloppisen i jakt på ett till regntäcke (de behöver tre var nu i regntider och det fattas ett), rensa bland mina kläder här hemma och städa bilen. Det sistnämnda är minst viktigt men det borde verkligen göras. Borde tvätta den också innan det blir kallt igen. 
För att inte tala om byta däck! De måste också göras. Får planera upp helgen lite mer ser jag. 
 
Imorgon har jag dessutom en mattelektion att hinna med. Har fått bra hjälp av Andreas i veckan men nu har jag kört fast, igen. Jag vill verkligen klara den här kursen. Det är jätteviktigt för mig. Även om jag inte vet vad jag vill/ska göra sen så öppnar den här matten många dörrar.
 
 
 
 
Två sötnötter <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0