Snart helg!

Stress.
Det är vad den här dagen handlat om. Inte jätteovanligt dessa tider. Skönt att kunna varva ner nu på kvällen iaf.
 
Tvättar lite och har sytt ihop ett par trasiga jeans som är för snygga för att slängas. Nu går de utmärkt att använda igen. Jag gillar att köpa nya kläder men egentligen är jag emot att hets-konsumera. Slit-och-släng mentaliteten är ju inte helt hållbar i längden. Tur att jag inte har råd att köpa så mycket nytt då ;) Jag brukar faktiskt inte köpa så mycket onödigt nuförtiden. 
 
Grande blev skodd idag, så nu har han skor, sulor och brodd runt om. Han går oskodd bak sommarhalvåret och klarar det galant men på vintern vill jag inte riskera några fläkskador även om hans hovar skulle klara att vara barfota.
 
Helge tömkörde jag faktiskt idag. Han tyckte inte illa om gjorden alls så det bådar gott. Hans sadeltvång brukar ju komma tillbaka lite när han vilat en längre tid. Vi gick till en äng och gick där på stora och snälla spår sen tillbaka igen. Han tuggade fint på bettet och kändes nöjd efteråt. Han tyckte nog det var kul att göra något "riktigt". Ska nog rida på söndag. Imorgon kommer Li igen för en extra check att allt sen förra gången ligger kvar. Det är dyrt men det är något man bör lägga ner på sina hästar tycker jag. Inte skönt om de ska gå och vara sneda och belasta fram skador. 
 
När jag hängt tvätten och gjort lite matte ska jag nog faktiskt sova. Torsdagar är dåliga tv-dagar så man kan lika gärna sova tidigt for once. 
 
 
 
 
Stor och stark men en tröttmössa =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0