Helgen som gått.

Nu är jag hemma efter en mysig helg i Hälsingland. Har tagit det väldigt lugnt, vilket gör mig något rastlös men innerst inne vet jag att det är bra för mig. Jag och svärmor tog dock en tur till en inredningsbutik lite utanför Bollnäs där det finns extremt mycket porslin, shabby-chic, kuddar, hyllor, speglar, husgeråd osv. Hade man haft ett stort hus och mycket pengar hade man kunnat gå därifrån med massor av fina saker men det blev bara en liten julgrej för min del. En upplevelse bara att gå där och titta. Var ganska dyrt men absolut värt ett besök. Majas café heter det och finns både på Facebook och Instagram. 
 
Annars har vi ätit god mat, slappat, spelat spel, varit ute och gått, räknat lite matte och tittat på tv. Skön helg! Tråkigt att åka hem utan älskling bara som åker tåg direkt till Sthlm. 
 
Fick lite mat hos pappsen innan jag tog tag i stallet när jag kom hem idag. Tog sedan en promenad med båda hästarna i ca 40 min. Helge var superpigg medan Grande tyckte vi kunde gå precis i styrfart. Jag gick i princip av på mitten.
Det var riktigt skönt att röra på sig. Jag känner mig ganska sliten i kroppen och jag tror inte att vila är rätt medicin den här gången. Motion är bra för mycket, bla om man, som jag, varit stressad en längre tid och har lite ont i rygg, nacke och axlar. Ska göra lite hemma-övningar innan kvällsduschen också. Plankan bla, en överjävlig övning MEN väldigt effektiv om man vill stärka bålen, och som ryttare vill man ju förstås göra det. Armhävningar och lite squats får det bli också. När man är lång och lite gänglig gäller det att hålla sig i någorlunda trim. Det är lite svårt att få någon kontinuitet i det bara när man alltid har så mycket att göra. 
 
Imorgon är det dags för morgonvecka på jobbet och ska kanske åka till ridhus med Helge, annars blir det en liknande promenad som idag. På tisdag eller onsdag ska jag hämta hö och sen är det snart helg igen =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0