Ekorr-hjul.

Dagarna bara går. Livet bara tuffar på. Livet bara tuffar på i samma spår just nu.
Jobb, stall, äta, sova.
Jobb, stall, äta, sova. 
Eller:
Stall, äta, jobba sova.
 
Stall-delen är förstås rolig men det är lite mindre roligt nu när jag inte kan rida Helge ordentligt utan bara gå och rida korta stunder till en början.
Grande kan jag förstås rida men det är ju ändå Helge jag vill utvecklas med. Grande och jag har nått vår peak och ska bara ha roligt tillsammans framöver. Hålla honom mjuk, fräsch, pigg och glad, samt att han är en trygg och lugn gentleman jag alltid kan känna mig säker på om Helge håller på med för mycket hyss =) 
 
Idag tog jag en promenad med Helge i skogen och sen fick de beta i sommarhagen en stund. Helge skuttar ALLTID iväg en bit och blir överlycklig när jag släpper honom där. ALLTID. Önskar de kunde gå där hela dagarna men de får inte springa och härja runt nu när det är blött i marken och Helge är lite skör, och härjar, de gör de lite för mycket i den hagen. 
 
Nej, disk, mat och plugg. Yeeeey....
 

 
 
Längtar NÄSTAN till vintern lite ändå =)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0