Ledig dag. Första maj.

Ledig dag mitt i veckan. Så skönt!
 
Har spenderat den mestadels med hästarna. Surpriiise. 
 
Helge lastade jag i transporten, hämtade upp pappa och åkte till Orsa. Red inte på ridklubben idag utan nere på stranden där det är ebb och därav en enorm sand-dyn att rida på. Man får passa på att rida där nu innan vårfloden kommer och vattnet stiger igen. Pappa var snäll och följde med och fotade. Ett sånt här tillfälle måste ju faktiskt förevigas, så otroligt fint och mysigt ställe att rida på. Fin bakgrund dessutom med Orsasjön och Gesundaberget. 
 
Skrittade hela vägen dit på asfalt. Travade och galopperade lite på stranden sen skrittade vi hem igen. För Helges del var det mest miljöträning idag då vi gick där han aldrig satt sin fot förr, gick förbi folk som sågade, vårstädade, hundar, över broar osv. Han var spänd men skötte sig ändå bra och gick fram där jag bad honom. Han är så rolig när det gäller förändringar i marken bara. På ett ställe hade någon märkt asfalten med blått. Nej, det skulle inte trampas på och när vi kom till stranden där sanden var lite djupare var inte det heller okej haha. Knäppgök =) 
 
Grande red jag på kvällen. Blev en tur i skogen med Elin och Curry. Han blåste upp sig rejält innan vi red ut och då hörde jag ett liiiite rossel men sen inget mer och han var sjukt pigg när jag red. Stark men ändå reglerbar. Vi skuttade över en liten kvist som låg över en väg. Haha, han höll på att hoppa ur trasorna innan vi kommit fram till den. Han blir ganska flåsig när vi galopperat men det hade varit normalt även om han inte haft bronkit, han rids ju inte hårt och inte speciellt ofta. Jag går ju med honom oftare än jag rider. 
 
Imorgon är det dressyrträning för Helge som står på schemat. 
 
 
Lite fler bilder från idag.
 

 
 
 
 


Kommentarer
Stockholmsjenna - En del utav HorseSpot

Gud vilka härliga bilder! :D

2013-05-03 @ 11:34:42
URL: http://stockholmsjenna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0