Aj.

OOOOOONT!
Jävla,helvetes, jävla knäjävel! Ursäkta min franska men jag är trött på att ha ont överallt hela tiden. Armbågarna börjar göra ont igen och nu har jag haft sjukt ont i ett knä i några dagar. På morgon kan jag inte stödja på det men när jag rört det lite går det bra, sen gör det vrål-ont när jag suttit still ett dag. Varför? Kan inte komma ihåg att jag har gjort något heller. Dagens i-landsproblem. Det gick bra att rida med det iaf. Annat med en armbåge som dödar mig just nu. 
 
Red alltså Helge tidigare. Blev ett dressyrpass inför tävlingen på torsdag. Igår skrittade jag en timme på asfalt genom byn och hade honom mellan hand och skänkel med ett bra tryck i VARJE. STEG. Fortsatte med det idag och gav mig inte en tum. Jag måste ju börja kräva mer nu, inte bara mes-rida. Skrittade fram länge tills han tog alla hjälper direkt och var avspänd och med mig. Gjorde många halter, volter, flyttade honom och testade rakriktningen. Även i traven gjorde jag många avbrott och halter med helt okej resultat. I galoppen red jag en långsida, volt på kortsidan med mycket innerskänkel så han fick under sig inner-bak och sedan avbrott på böjt spår.
 
Avslutade på en åtta i trav där han följde med mig fint och sökte sig långt nedåt. Gjorde skänkelvikningar i skritt på slutet innan jag satt av och gick hemåt. Jag red alltså på en äng och Grande fick gå i sommarhagen medan och äta gräs. Han var nog överlycklig =) En fick jobba hårt och en fick vila och äta gräs. En sån orättvisa!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0