25/5

Jeeeeezzz, vilken underbar ridtur jag och Helge hade idag. 
 
Skrittade genom byn på asfalt ca 20 min innan jag red upp i skogen. Tog en väg jag inte ridit på åratal. Visste inte riktigt vad jag skulle hamna men mitt briljanta lokalsinne ledde mig rätt i vanlig ordning. Det var nästan bara galopp och skritt idag. Galopperade en lång väg bortåt i skogen. Skrittade 10 min på en "mellanväg" till en annan lång väg som ledde tillbaka hemåt. Helge var väldigt nöjd efter de galopperna kan jag säga =) Frustade och sträckte ut halsen ordentligt framåt, nedåt på slutet. Hade hackamore så jag krånglade inte så mycket utan lät honom gå på i samma tempo mestadels. 
 
Duschade honom efteråt och när jag ledde ut honom till hagen igen skuttade han fram och skulle trava hela vägen. Knasboll. Här har man varit ute och försökt få kraken trött, hehe. Rullade sig såklart länge och väl när jag släppte honom och verkade mycket nöjd att få gå och äta gräs med sin bästis.
 
Lite mat, dusch och fix här hemma sen blir det morsdagsmiddag hos mamma och pappa med syster. Mamsen jobbar imorgon så det får bli idag. 
A är också hemma men repar med sitt band hela kvällen.
 
Imorgon: SOVMORGON! 
Sen får vi se.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0