Wunderbaar

Sol
6-7 minus
Pigg häst
Galoppintervaller.
 
Så sjukt härlig ridtur idag! 
Mycket galopp blev det. Ställde honom åt båda håll, ökade, minskade och han var ganska fin stundtals, dock slår han lätt över till höger från vänster galopp. Antar att jag hamnar lite i obalans, eller så tycker han vänster är jobbig av nån anledning. Han kunde iaf byta rent nu ute i skogen så han borde kunna lära sig byten "på befallning" också. 
Jag bröt iaf av varje gång och fattade den galopp jag avsett rida i från början. 
Han var lite stretig när jag jobbade ihop honom men jag behövde bara sitta kvar, ha låga stilla händer, låta honom krångla tills han gav sig och rida framåt. 
Gjorde lite fattningar och avsaktningar på slutet och sista biten hem fick han klättra i några backar. Längtar till snön smälter så man kan rida mer i våran UNDERBARA skog. Vi är otroligt bortskämda med alldeles fantastiska ridvägar på vår, sommar och höst.
 
 
Nu står mat på spisen och jag ska andas ut nån timme innan det är dags för jobb. 
 
 
Wiiiiiii, full fart!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0