Lite blablabla.

Är fortfarande nöjd med gårdagens träning. Ninas sista ord "att jag är väldigt mjuk i min ridning" känns väldigt bra att ha med sig. Det är nämligen något jag värderar högt när det gäller ridning, att vara mjuk. Att rida på teknik och inte styrka. Fick bra verktyg med hjälp av Nina igår så jag behöver inte alls bli "tuffare" i min ridning men använda mig av en annorlunda teknik. Lite kvickare, kräva lite mer men lite i taget, låta honom ta sin tid, att det kan gå långsammare tills han hittat sin kropp och rör igenom sig ordentligt osv. Ibland glömmer jag att han är så stor och fortfarande ganska vinglig i vissa lägen. Dessutom måste jag ju ta hänsyn till att han blivit opererad i halsen och därför har stelare muskulatur just där. Jag får kräva lite i taget helt enkelt. Man kan tänka sig när man själv strechar, man kommer till ett visst läge där det tar lite stopp, sen väntar man lite tills man känner att muskeln släpper efter och så kan man fortsätta lite till.
När Helge blivit opererad fick jag vissa stretch-övningar jag skulle göra varje dag för att hans muskler skulle längas ut och inte vara ihopdragna som de naturligtvis blivit när de syddes ihop igen. Jag gjorde dessa övningar idag och tänkte börja med dem igen, tror det kan vara bra för honom. Jag tar en bit godis och står utmed hans sidor så han får sträcka sig efter godiset sen även framåt mellan frambenen. Grande kan böja sig typ över sin egen rygg, han slår gärna knut på sig själv om det är det som krävs för att få äta men för Helge är det självklart svårare men han har väl egentligen inget behov av att kunna bita själv sig i rumpan heller, om han inte vill klia sig där då förstås men det tror jag inte han kan, har då aldrig sett honom göra det.
 
Hästarna fick promenera 40 min med mig idag. Bra för Helgus att bara ut och knata rakt fram efter gårdagen, framförallt eftersom det är träning imorgon igen, och gammelman behöver alltid ut och hålla igång leder och allt annat.
 
Jag gick både till och från stallet idag samt de 40 minutrarna med hästarna så jag har iaf rört mig skapligt idag. Dressyrträningarna ser jag som fullgod träning då jag alltid är helt slut efter dem. Satt ner hela tiden igår och jag red dessutom själv då den andra som skulle rida inte dök upp. Jag klagar inte för jag fick ju fullt fokus men lite jobbigare blir det ju också =P
 
Är vansinnigt trött idag så det blir tidigt i säng. Direkt efter Greys annannana, som det heter hehe.
Sitter och tittar på Uppdrag granskning och Leksands kommun vs Leksand IF historien. Tycker nästan synd om kommunledningen. Klart de har tabbat sig men som reportern går på, gud vem som helst skulle väl fått tunghäfta i ett sånt läge. Dock är det riktigt sjukt att de stänger en skola men ändå har råd att betala flera miljoner till LIF.
Hockey kan inte vara så viktigt, det är ju bara en lek, krasst sett.
 
Skitsamma, det går ju dåligt för Mora nu också, både med ekonomi och hockeyspelande så vi "Moringar" (kallar mig inte Moring då jag aldrig går på hockey och inte bryr mig så mycket) ska väl inte vara så skadeglada.
 
 
 
 
 
En bild som inte har nånting alls att göra med texten =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0