Hästig söndag.

Just landat i soffan efter en dag med mycket häst. Har glidit i den lite mer bekväma nationaldräkten Onepiece och tjuväter lite chips tills maten blir klar. Tänkte köra med den briljanta idén att köpa chips som smakar helvete så jag kanske blir avskräckt nångång (troligt). Köpte därför lök och ost chips, två smaker jag fullständig älskar i alla former. Win-win, chipsen är hur.goda.som.helst och förmodligen är påsen slut långt innan maten är klar. 
Min plan gick således käpprätt åt skogen.
 
Maten ja, lax, vilket inte är alltför lockande just nu. Blivit mycket lax på sistone sen jag bestämt mig för ett "köttdjur-SKA-ha-det-bra"-uppror och vägrar äta kött som inte är lokalproducerat etc. Därför äter jag hellre något som inte är så jättegott men skapligt bra för miljö, snällt mot djuren och kommer från hållbart fiske. Inget djur ska då lida pga mig iaf, den uppoffringen gör jag gärna. 
Går väl ut och river av en kvist från busken här utanför när jag tröttnat ordentligt på fisk i alla dess former (bara från hållbart fiske såklart).
 
Båda hästarna har blivit ridna både fredag, lördag och söndag.
 
Igår var Helge ganska jobbig och hade inte riktigt lust att lyssna på mig i början men på slutet blev han väldigt fin och avslappnad.
Idag red vi långt in i skogen och galopperade mycket. Lena red Grande som var piggast av alla. Han bara väntade på att få springa hela tiden =) Sötnöten. 
Helge gick längst bak och skötte sig oerhört bra! I galoppen lättade jag i sitsen och bara la ner handen och lät honom galoppera på. Stora luftiga språng. Han drog mig lite ur sadeln men inte alls som igår. 
Så himla härligt att ha båda hästarna ute samtidigt, båda är pigga, glada, solen lyser, bra sällskap. Härlig ridtur helt enkelt. Var ute i nästan 2 timmar så imorgon blir det en lugn 30 min promenad bara. 
 
Har även varit på medlemsmöte på ridklubben i Orsa där vi pratade om massa saker. Träningar, tävlingar, ridhusbokningar osv osv osv. Vi är bara tre st i dressyrlaget så nu jävlar måste jag träna på massor tills debuten.  Vi får ju inte räkna bort någon. Hujedamig!
 
Imorgon är det tidig vecka igen på jobbet. Skönt.
Planen i övrigt för morgondagen är att jag ska gå till och från stallet och kanske gymma direkt efter jobbet. 
Jag tycker om att ha en plan med vad jag ska göra. Ibland kanske för mycket enligt andra. 
Jag är dessutom kontrollfreak vilket går hand-i-hand med planerandet. Jag vill liksom veta vad jag ska göra under dagen och planera för att det ska bli så smidigt som möjligt. Sen kan jag vara spontan också om det inte går ut över mina "uppgifter", nämligen jobb och hästarna, egentligen disk, mat,städning och tvätt också men det är inte alls lika högprioriterat av nån anledning =)
 
 
Lite gamla bilder.
 
 
Hehe, tittar på Kändishoppet och undrar varför de inte ringt mig och bett om min medverkan?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0