Gör om, gör rätt.

Efter att ha sett filmen på oss från igår så red jag på ett annat sätt idag.
Jag är alltid väldigt lätt i handen och rider med för lite ben när jag rider och hästarna utnyttjar förstås det och kan komma undan.
Jag bestämde mig idag för att ge Helge ett stöd i handen och rida fram honom till det tills han accepterade det.
Sagt och gjort.
Han var inte alls nöjd först ( jag var absolut inte hård i handen ) och försökte slå sig fri och lalla vidare som han har brukat få göra men jag bara lade till mer ben och tillslut gick det bannemig bra! Han blev riktigt trött och skummig i munnen så jag måste gjort något rätt. Red egentligen inte speciellt hårt men eftersom jag red på ett nytt sätt blev det ett ganska rejält pass ändå. Nu har han gått skapligt hårt 4 dagar i rad så imorgon blir det bara 30 min promenad för honom och Grande. Vila helt behöver de inte. Spec nu på vintern när de inte rör sig så mycket och går in rätt tidigt ( de är ute mellan 06-18 vardagar och går ute lite senare på helgerna) så vill jag gärna att de håller igång magarna.
 
Grande som varit krasslig med både det ena och andra fick följa som handhäst idag. Han var pigg och glad att få följa. Han är lätt att ha med som handhäst, det är bara när Helge fått något fjollryck det blir lite knixigt ;) De lyssnar väldigt bra på rösten så det är ändå ingen fara.
 
Har just ätit lunch/middag och nu blir det nog soffan resten av kvällen.
 
Kul att Johan Olsson vann 5-milen förresten! Sjukt bra kört, jag är galet impad.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0