Fredagen den 15 mars.

-25 imorse när klockan ringde och dessutom mådde jag lite risigt så hästarna fick sovmorgon. Klev inte upp förrän lite efter 7 och hästarna kom ut strax innan 8. 
 
Hade ju en plan att träna på tempoväxlingar och avbrott från galopp till trav idag. Den planen ändrades dock när jag ridit ett tag. Helge älskar nämligen hackamoret och var så väldigt avslappnad så jag la alla krav på hyllan och bara njöt av en härlig ridtur utan massa "vi måste träna på ditt och datt". Skönt att kunna göra så ibland, bara rida för att det är roligt och låta hästen ha roligt också. 
Galopperade ganska mycket i lätt sits, Helge hade en bra lång och låg form och frustade mycket. Han blir liiite tung i handen men det gör inte så mycket när han är så avslappnad. Blir det för tungt lättar jag fram handen och han får hitta sin egen balans igen. 
Solen sken även idag men jag hade vett nog att använda solglasögon den här gången. Känner sig lite löjlig men va fan, jag får så ont i huvudet annars. Bara att hoppas man inte flyger av och får glas i ögonen. 
 
Såg lite film med A innan jag skjutsade honom till bussen mot Sthlm. Han har tenta imorgon *lycka till*. 
Sen tillbaka till stallet för att rida Grande med Elin och Curry. Red som vanligt barbacka och han var väldigt pigg (väldigt!) men mjuk och skapligt reglerbar ändå. Man kan väl inte ha några jättekrav på honom när han bara rids ordentligt ca 2ggr vecka och resten är han handhäst eller går promenader. Han tyckte iaf det var kanonkul att få ut och springa och kunde knappt skritta =) Blir så glad av att han är glad, min gamla farbror. 
 
Lite bilder från igår och idag.
 
 
 
 
Ska vem som vinner Farmen sen sova. Upp och jobba imorgon. Hade sagt till mig själv att inte jobba i helgen för jag har jobbat jättemånga helger nu plus min vanliga heltid, men fick en trevlig veterinär-räkning på 3500:- häromdagen så det är nog bra att jobba nån dag extra. Andreas är ju ändå inte hemma och rida hinner jag ändå.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0