Promenad och pannkakor.

Dagens aktivitet för hästarna blev promenad för hand i 1,5 timme. Jag höll i dem båda och så gick mamma och syrran med tillsammans med Jacksson och Trubbel (hundar). Trevligt med sällskap på våra promenader. Jag går med dem ca en timme två gånger i veckan och går oftast själv, i sällskap med hästarna förstås och det är ju mysigt bara det också. 
Vi gick både på asfalt, grus och sand så hästarna fick lite varierande underlag under tassarna. 
 
På lördag ska jag rida för Nina Jansson igen. OM Helges skor sitter kvar. Kan nästan slå vad om att han kommer tappa någon. Min hovslagare är i Canada tydligen så det kommer gå någon vecka över den här gången, men det är ingen fara. 
Tar väl Grande om Helge får nån tappsko. Ska hålla igång honom lite extra i veckan i förebyggande syfte =P
 
Jag har just ätit EGENGJORDA pannkakor! Jag har ALDRIG gjort pannkakssmet och stekt dem själv nånsin. Det har känts som för mycket krångel men det gick superbra och så fick jag all disk gjord samtidigt. Jag kan vara ganska lat när det gäller matlagning till mig själv men nu är ju Andreas hemma på heltid så får hoppas bli lite mer inspirerad då.
 
 
 
 
 
 
Hmmm...undra vart det där linnet tagit vägen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0