Ondag.

Kvällsskiftsvecka. Dont like it, men nu är det bara 11 arbetsdagar kvar innan semestern! De 11 jobbigaste dagarna på året, de går så saktaaaaaaa.....
 
 
 
 
Lägesrapport ang hästarna lyder som följer:
 
Grande har fått lymfangit, en ganska rejäl sådan. Vid intag igår hade han nästan 40 graders feber så jag ringde ut veterinären som gav smärtstillande och penicillin. Han var riktigt nedstämd och låg min stackars pålle. 
Idag var han mycket piggare och hade ingen feber. Jag har longerat honom 15 min och ska gå med honom en sväng innan jobbet. Det är ju viktigt att de får röra sig så benet får pumpa bort lite vätska. 
Kanske kan A gå med honom en till sväng ikväll. Guld värt att ha en pojkvän som kan och vill hjälpa till med hästarna ibland när det krisar =)
 
Helge då. I måndags gick jag med honom och Grande en timme på grus och asfalt. Grandes ben blev mycket bättre efter det men svullnade till dagen efter ändå. 
Igår tog jag ner och flyttade en hage så hästarna fick vila (gick med dem igårkväll när veterinären åkt) men idag red jag Helge i skogen. 
Det var klättring som stod på schemat så det gjorde vi. Plus en del ökad galopp.I början var galoppen lite trevande, typ som att "törs jag? Kommer något ta emot?" etc, men när jag la på skänkeln och han kände att han fick och kunde galoppera igenom kroppen ordentligt så blev det plötsligt jättekul. Är det något den här hästen är bra på så är det att komma ihåg obehagliga saker som hänt. Kunde även korta honom utan att han lättade bak, han kändes fräsch och fin. Lät honom sträcka ut uppför två av backarna vi klättrade i också. Travade  på en liten kuperad stig hemåt där han fick lov att korta sig ganska ordentligt och gå kvar i formen både i små uppför- som nedförsbackar.
 
Imorgon ska han tömköras och Grande promeneras ett par gånger. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0