Helge skodd.

Tanken var att Helge skulle bli skodd den 26/6  (eller tanken, jag hade inget annat val) men jag försökte på vinst och förlust få tag i en hovslagare från Bollnäs som åker till Dalarna och skor en del, och han kunde! Jag hade sån tur att han skulle hit redan idag så nu har Helge fått nya skor och är fräsch och fin i fötterna. Han går med roll overs så han får snabbare överrullning fram pga lite olika saker, och funkar bra på det. Daniel, som hovslagaren heter, frågade massor av saker för att kunna sko på bästa sätt. Hur han är att rida, vad jag mest rider på för underlag, hur jag rider mest, osv. Superbra tycker jag! 
Skönt att han blev skodd nu och inte om två veckor, en liten sten som lättade från mitt hjärta.
 
Således fick Helge vila idag och bara gå i gräshagen och äta när skoningen var klar tillsammans med Grande.
 
Igår blev han dock riden.
Red i skogen och tränade på övergångar. Övergångar där han inte kryper upp i formen utan finns kvar mellan skänkel och hand hela vägen. I början var det katastrof men jag kämpade vidare och fick valuta för det. Han var jättefin tillslut. På lördag är det Nina-träning så jag ska fortsätta med samma tänk och se om hon ser någon förbättring på oss sen sist.
 
Blev en lång kväll i stallet ikväll så det var underbart att komma hem till färdig mat <3
 
Strax en dusch sen sooooovaaaaa.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0