Tid.

Jag har ett ganska speciellt förhållande till tid.
Jag kommer ALLTID i tid till viktiga saker. Jag har aldrig nånsin missat en buss, tåg, etc för att jag varit sen, jag har alltid goda marginaler när jag är iväg och tränar hästarna tex och jag fullkomligt avskyr att slösa tid, både min egen och andras. Därför blir jag också väldigt irriterad och ibland riktigt förbannad när andra slösar på MIN tid. 
Har man tex bestämt att träffas/vara klar att bli hämtad osv en viss tid, då är man det. Om man av någon anledning inte klarar av det meddelar man detta så folk inte behöver sitta som en idiot och vänta. Det är så vansinnigt respektlöst att strunta i andras tid. 
 
Hur många gånger har jag tex stressat som en dåre för att hinna med jobb, stall och göra mig i ordning innan någon händelse och sen får man ÄNDÅ vänta på andra. Jag blir galen. Då hade det funnit väldigt många andra saker jag hellre lagt min tid på. Hur svårt kan det vara att planera lite?
Mitt liv måste vara ganska strukturerat och planerat för att veta när jag ska vara i stallet osv och jag tycker inte det är speciellt svårt att ha det så.
Jag menar inte att alla ska planera minsta lilla grej de ska göra men när man har en tid att passa och inget oförutsett händer, då ska man komma i tid, så är det bara. 
 
Däremot kan jag vara lite för stressad och "i tid" ibland och även det kan reta folk, men det är bara sån jag är. Ingen ska behöva slösa sin tid pga mig.
Livet är för kort för att vänta på folk som ändå inte respekterar dig.
 
 


Kommentarer
Maria

Hmm känner igen mig, tror generellt att vi hästtjejjer är rätt bra på att planera & hålla tider😄 sen är det som du skriver att folk säkert retar sig på att vi är så stressade ibland men det får vi bjuda på hi hi.

2013-07-02 @ 11:37:05
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0