Semester!

JAG
HAR
SEMESTER.
 
Tål att upprepas: JAG. HAR: SEMESTER!
 
Gårdagen på jobbet gick oväntat bra faktiskt. Chefen bad mig jobba på söndag så vi hinner med allt som ska skickas iväg, och snälla, underbara, bästa (fattiga) jag sa ja. Så egentligen har jag väl inte semester än men semesterkänslan har infunnit sig ändå. 
 
MEN ingen sovmorgon för det. Klev upp halv sju och åkte till stallet.
Tog med Helge till Orsa och red ett dressyrpass i ridhuset. Fokus på övergångar, övergångar, övergångar. Övergångar på kvartslinjen på rakt spår, övergångar på volt, övergångar i serpentiner, galopp, skritt, galopp, skritt, trav, halt, trav, halt osv, osv. Han var inte så kvick som jag önskar så jag fick ta ett spö och dutta till lite ibland.
 
På slutet när jag travade av var han väldigt mjuk och rund så jag plockade upp honom lite och drog nytta av det. Fortsatte rida när han var så bra "på plats", i rätt form för att stärka sig liksom. Skrittade av honom och gjorde en del skänkelvikningar.
 
Ska tillbaka senare och ta en promenad med båda hästarna samt tvätta och linda Grande, vars ben blir bättre och bättre även om det går sakta.
 
 
I helgen väntar, dans, hopptävling, höhämtning, chill, förhoppningsvis lite solning och kanske en båttur? 
 
 
 
Semesterfirare.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0