Hoppat.

Ja det har jag. Vi. Hoppat.
Jag på Helge och Emelie på Curry. Vi red en övning med tre småhinder på långsidan och två sneda så man kunde rida på bågar och grejer. En av Roffes favoritövningar tydligen. Den var bra och nyttig även om jag bara hoppade jättelågt. Man får träna på att hålla ihop hästen mellan hand och skänkel, vända för ytterhjälperna, runda runt inner osv. 
Helge var riktigt "på" idag. Han laddade på hindret, bockade lite smått och var rolig att rida. Han svarar inte jättefort för skänkeln och är inte riktigt alert trots att han var pigg så det tränar vi vidare på. Hoppade även lite studs på kort avstånd då han behöver bli lite kvickare i frambenen och träna styrka. 
Det var väldigt kul och trevligt med sällskap. Vi var inne i ridhuset och där var det svalt och skönt. Lite jobbigt med all värme nu. Man ska väl inte klaga men det blir lite påfrestande i längden. 
 
Har även slagit på en tappsko åt en kompis idag. Det är en sak som var väldigt användbart med skolan, tappskokompetensen vi fick. 
 
Annars har jag och A tagit en promenad, hälsat på familjen en sväng, tagit sovmorgon och inte så mycket mer. 
 
 
Från ett annat tillfälle.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0