Varsel

De ska varsla 20 personer på mitt jobb. Det var/är det jag var så upprörd över. Utelämnar alla detaljer men det känns förjävligt rent ut sagt. Nu har jag varit där 6,5 år och trivs jättebra. Det är inte mitt drömjobb men jag har bra kollegor, bra lön, bra arbetstider (även om jag inte gillar kvällskiftet spec mkt) så jag vill så gärna vara kvar.
Det är liksom inte det att jag inte kan resa om jag förlorar jobbet, eller inte shoppa massa kläder, gå ut på krogen eller något annat som inte betyder nånting, utan jag kan inte bo kvar, måste sälja bilen osv.
Arbetslös med två hästar, det förstår ju vem som helst att det inte funkar och hästarna är det absolut sista jag ger upp. Jag bor hellre under en kartong och äter gräs än gör mig av med dem.
Det är nervösa veckor vi få gå igenom nu.... 16 pers ska bort från golvet och jag kan vara en av dem. Riktigt jobbigt.
 
Annars så red jag Helge en kortis i skogen igår och idag vilar dem. Gick till stallet, fixade det, tog in hästarna och gick hem. Nu ska vi laga pannkakor och jag hoppas jag kan äta utan att må illa som jag gjort konstant i två dagar nu.
 
 
Min vackra Grande för några år sedan får bli dagens bild.
 
 
 


Kommentarer
Linda W

Jag håller en tumme för dig! :)

2013-01-11 @ 07:15:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0