M.Ä.T.T...

.............
Det är ett under att jag ens klarar av att röra fingrarna..... Alltså jag är så mätt. Haha, jag är så vansinnigt mätt.
Tror aldrig jag varit på mätt som jag är nu, men det var det värt!
Jag och Andreas har svängt ihop den godaste ceasarsalladen known to man! Den var seriös den godaste jag ätit, klådde tom de vi ätit på restaurang. Vi bara satt och åt som i trans.
Perfekt marinerad kyckling, mitt knaperstekta bacon (är det något jag kan så är det banne mig att steka bacon), grönsaker, krutonger, ceasardressing, grana pandano-ost. För att prata kockspråk så "gifte sig smakerna" alldeles fantastiskt och ja...helvete vad jävla göttans det var.
På tal om att gifta sig. Andreas svängde ihop en plåt med kärleksmums med daim-topping till efterrätt som, om möjligt, var ÄNNU godare än maten. Herre! Vem vill inte gifta sig med en man som bakar som en gud liksom.
 
Även om det inte är dyr och komplicerad mat så ligger den absolut på topp-fem på mina godaste middagar ever.
Den enkla är ofta det bästa.
 
Ja, och är det gott äter man ju lätt lite för mycket och när det är överjävligt gott äter man lätt på tok för mkt, vilket jag naturligtvis har gjort. Men jag har iaf varit på gymmet idag och ridit ett svettigt dressyrpass på Helge i Orsa. Då är det bara att vräka i sig. Helgen till ära.
 
Ang dressyrpasset så åkte jag med Helge och Lena med Curry och tjejerna till Orsa och red imorse. Jag hade hoppsadeln för att jag ville komma åt honom ordentligt i galoppen och han drar mig lättare ur balans i dressyrsadeln. När vi igår var han som ett expresståg i skogen och laddade för att galoppera hela tiden så jag tänkte jobba genom honom riktigt mkt idag, vilket jag gjorde.
 
Galopperade mest i olika former och tempon. Han är pigg och stark men hade inte "rätt" bjudning idag. Stretade när jag skulle sakta av men tog inte framåtdrivningen direkt efter avsaktningen ändå. Han behöver mer ärlig bjudning helt enkelt. Lena gav mig några tips så nu är det miljontals övergångar som gäller med kvickhet både vid avsaktning och igång i en ny gångart. Han är flott att se på men behöver komma ihop sig mer och inte bara springa stort. Det tycker både Nina, Annica och Lena. Perfekt att ha så många som tjatar på en =)
 
Han skötte sig super vid lastning och hantering i stallet i Orsa och fick inte ett enda "räddryck" i Orsa. Duktig kruka.
 
Efter stallet så somnade vi lite. Det är alltid meningen att det ska bli bara lite men sen sov vi 1,5 timme ist. Då är man ju helt körd resten av dagen sen =S
Tog oss ändå till gymmet och körde där sen mathandling och en titt på Biltema som öppnat i Mora. Inte spec imponerande men jag köpte ändå en longerlina som jag ska ha när jag lastar. Använder aldrig longerlinor annars då jag inte longerar mina hästar (ingen yttertygel= värdelöst!), bara vid koliksymptom.
 
Sovmorgon imorgon!! Wiiiiiiii. Ska insluta hela huset i en bubbla som varken ljud eller ljus tar sig igenom och hoppas vår gitarrspelande grannes fingrar snart ramlar av.
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0