Lördag 23/2

Det här med att gå på krogen alltså. Jag har så extremt höga krav på uteställen så det är sällan jag har jättekul när jag går ut. HC i Sälen hade ALLT men det var då det. När man jobbade där, var ung och ut gick 4 dagar i veckan.
Ljungbergs i Mora has´nt. Kul att umgås med syster och tjejerna såklart men efter en timme var jag klar att åka hem =) Vilken tråkmåns.
 
Fick sovmorgon i morse man hade ställt klockan på 10 så jag inte skulle sova bort halva dagen. Gillar inte känslan när man vaknar efter ett krogbesök. Ansiktet känns glåmigt, håret är tovigt i 99 fall av 100 och allt är liksom...segt. Även om jag varit nykter känner jag mig såhär.
Skitsamma.
 
Igår ändrade jag lite i Helges utrustning på veterinärens inrådan. Tog ett rakt äppel-bett och knäppte det ett hål längre på ena sidan än jag brukar vilket resulterade i en mycket mer nöjd och avslappnad häst! Kul! Jag hade absolut inte sidostyckena hårt spända innan heller men Helge föredrar helt klart att bettet sitter lite lösare. Perfekt att få det på det klara.
Han är väldigt mycket lättare att "hålla kvar", alltså att rida mer samlat utan att för den sakens skull vara hård i handen och tar ett bättre stöd utan att hänga eller bita i bettet. Jag blir förbannad att jag inte tänkt tanken att flytta ner bettet förut. Pucko!
 
Han var precis lika fin idag. Red själv idag för första gången på några dagar och han var lite spänd men ändå lydig och gjorde det jag bad honom om. Kunde reglera honom bra i galoppen och avsaktningarna var toppenbra idag. Rolig ridtur. Även om det är roligast att rida med sällskap så är det lite lättare att träna på det man själv behöver när man rider ensam.
 
Har ätit middag hos mamma och pappa med Sofie och Micke sen sett Melodifestivalen. Sämsta omgången tror jag. Ska snart sova för imorgon vankas det jobb 6-12 och innan dess ska hästarna ut.
 
 
 
 
Saknar A som är i Sthlm i helgen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0