Fotboll och lite annat tjafs.

Iiiihh Messi is in town! Hur coolt?!Nu är bara frågan. Vem fan är Messi?
Hehe nej då, jag vet minsann att Lionel Messi är en av, eller kanske rentav världens bästa fotbollsspelare, men att han och de andra sportfånarna gör så att Sveriges mästerkock utgår är inget annat än en skandal! Hur kan tv-människorna tro att vi hellre ser ett gäng svettiga, vältränade killar springa runt efter en boll i 90 minuter än Leif Mannerströms rediga kalaskula och Per Morbergs flottiga hår? Kan inte förstå.
Vet inte ens om det är en "riktig" match eller träningsmatch? Är det någon form av VM-kval kanske?
Ja, ja, det får väl stå och gå då men jag ska INTE fastna framför tv´n ikväll så det är uppstigning 04,15 imorgon. Övertid stavas det. Har inte tid att jobba över efter jobbet så får ta det innan. Kliver upp tidigare än jag gick och la mig under Sälen-tiden. Ålderstecken I guess.
Jaha, där blev det självmål. Börjar bra det här.
 
Jag har ridit Helge genom byn idag tillsammans med Elin och Curry. Gick bra men den lille ponnyn tar lite för många steg lite för ofta så det blev att göra halt var 30 m och övergångar ungefär lika ofta. Lydiga hästar vill vi ha. Helge var dock så lydig och fin så. Lite harig som vanligt i byn. Har kommit på att om han tittar på något så är det som funkar bäst att lägga fram båda händerna en deci och låta honom känna att han kan "fly" om han måste, då gör han det oftast inte. Har jag honom mellan skänkel och hand och sätter press på honom spänner han sig bara ännu mer och går knappt att få kontakt med.
 
Grande blev riden igår av en medryttare och vilade idag. Han hade även idag stora problem med äldreomsorgen i stallet och har väl ansökt om förflyttning och skrivit en insändare i tidningen vid det här laget. "Hur länge ska vi skogsmulle-pensionärer behöver stå ut med att vara UTE fast det börjar bli MÖRKT och alla möjliga monster är ute efter oss..." något i den stilen kan jag tänka mig att det skulle stå.
 
Har jätteont i huvudet så ska äta lite och försöka sova snart. Borde inte vara några problem, har redan somnat i soffan en 7-8 ggr. Fattar inte varför jag är så trött?
KANSKE FÖR ATT JAG GÅR UPP 04,45 VARJE DAG?!
Kan va.
 
Imorgon blir det träning för Annica. Jag hoppas på ett hårt pass med mycket hjälp för det behöver vi om vi ska kunna prestera på tävlingarna i sommar. Eller iaf få en plats i laget överhuvudtaget.
 
Nu står det 1-3 till Argentina. God natt
 
 
 
 
VS
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0