Ändrade planer.

Den här dagens blev inte direkt som planerad.
Istället för jobba till 14 och sen dressyrträning 16,30 så jobbade jag till 10 och mötte sedan upp veterinären i stallet 10,30.
Annica meddelade att hon var sjuk så det blev ingen träning ikväll, därefter ringde jag veterinären ang Grandes utslag han fick igår. Det hade blivit värre under natten men han var fortfarande pigg och mådde bra.
Hade bokat tid för tandkoll åt Helge imorgon egentligen men de flyttade den till idag och kollade då Grande också.
Tjejen som gått utbildning på hästens tänder och munhåla vid distriktsveterinärerna jobbade bara förmiddag så fick lov att åka tidigare från jobbet. Så blir det ibland, glad att ha ett jobb där sånt funkar. Jobbar igen de förlorade timmarna nästa vecka.
 
Helge hade några hakar som jag trodde. Han har lite överbett så man måste korrigera några tänder varje år. Det satt en hake längst bak som de inte fick till så de ska komma igen om några veckor när de fått andra verktyg. De kom inte åt utan att irritera tandköttet och det är ju onödigt. Elin - tjejen som kollade hans tänder är jätteduktig och förklarade allt hon gjorde och hade en annan veterinär med sig som också är väldigt bra. Känns tryggt att ha bra hästveterinärer häromkring nu när Bertil gått i "halvpension". Han är ju också en hästkarl av den gamla skolan och jag föredrar väl egentligen de som är lite mer försiktiga, även om Bertil är väldigt kunnig och en bra veterinär.
 
Grande var det ingen fara med. Hela han är alldeles full med prickar men han mår bra och är hur glad som helst, som vanligt =) Skönt! Håller tummen stenhårt att inte utslagen ska börja klia åt honom.
 
Tog en promenad på 30 min med en häst i varje hand innan de fick gå in vid 17,30. Egentligen lite dumt att leda två 175 hästar samtidigt men de är väluppfostrade och bra vänner och vi gick bara runt gården 3 varv. Risken är väl om de blir rädda för något men de brukar aldrig göra något mer än hoppa till och stanna.
 
Bla, bla bla.
 
Imorgon blir det jobb 05,30 - 14 sen stall och rida Helge och på kvällen blir det visst krogen. Haha, inte ofta det händer kan jag säga men nu ska både syster och tjejerna dit så då blir det kul. A är dessutom kvar i Sthlm i helgen.
 
Nu ska jag slänga i lite färg i håret så jag slipper ha tvärtom-ombré och se ut som white trash.
 
 
 
Grande älskar vatten =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0