Veterinärbesök och fryslort.

Nej, nu är det jag som drar igång elementen här hemma. Fryser snart ihjäl. Ett badkar och obegränsat med varmvatten hade inte varit så dumt.
 
Sitter i soffan och fryser. Tidigare var jag hemma hos mamma och pappa och fick mat, och frös, och sov. 
 
I morse var jag och mamma till Rättvik med Helge. Han var bara halt på höger fram nu (framsteg) och inte mycket. Han blev behandlad igen och ska skrittas tre veckor. Kommer åka till ridhus ca varannan dag och gå med honom 30 min så han får gå på mjukt underlag och inte spänna sig. Återbesök i Rättvik eller Ultuna om tre veckor ca. Ingela ska prata med dem i Uppsala så får vi se. OM det är en mjukdelsskada i hoven så behöver man magnetröntgen vilket de har i Uppsala. Väntar jag för länge med att åka dit kommer en ny självriskperiod på försäkringen så det är isf bäst att åka dit i tid. Om man ska utnyttja systemet. Och det ska man förstås. 
Så vi får se hur det blir.
 
Jag har ondare i halsen idag men känner mig piggare så imorgon går jag tillbaka till jobbet. Dör ändå snart av tristess här hemma. 
 
Ska gå och duscha slut på allt varmvatten och sen bädda ner mig i soffan igen. Och fundera lite på hur mina 245 kr som finns kvar på kontot ska räcka till mat, bensin, och julklappar till 4 pers. Kan bli en svårt nöt att knäcka. 
GAH vad dyrt det är att ha hästar! Att bara låta dem gå i en hage och ge dem billigast möjliga mat är väl inget men när det ska till veterinärräkningar, hovslagare, specialskor, massörer och equiterapeuter, speciellt foder, osv, då blir det dyrt.
Därför ska jag, med oerhört stor sorg sälja mina finaste ridbyxor =( 
Ett par från Kingsland som jag älskar! De är de snyggaste jag någonsin haft, helt överlägset, men inga ridbyxor är värda att spara om man är typ ruinerad. Ska lägga ut en annons på dem strax. 
 
 
Jag och Herr H i slit-och-släng-grejer. Undra var den svarta västen tagit vägen? 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0