Stilhoppning och musli-tjuv.

Det är ett jäkla ståhej om stilhoppning nu. Framförallt för ponnyryttarna. Jag tycker det är skitbra! Varför inte lära ungarna redan från start att man vinner inga hopptävlingar bara på fart. Man rider noggrannt med hästen mellan hand och skänkel i balans, man vänder för ytterhjälperna och jagar inte på hästen mot hindret.
Många ponnyryttare rider ju som galningar i omhoppningarna. Bara slit i innertygeln, bank, bank, bank med skänkeln och ponnyn får springa för glatta livet. Inte kul att titta på överhuvudtaget. Ponnyryttare behöver lära sig rida ordentligt. Inte minst med tanke på de stackars ponnyerna. Nej, fram för MER stilhoppning! BRA initiativ. 
 
Klockan är tio och jag har hunnit skjutsa A till tåget, fixat kliniktid åt Helge, släppt ut alla hästar, fixat stallet och ätit frukost (plockat ur yoghurtbitarna ur muslin..myyyyyslin, som är så goda så blir A galen på mig hihi). Ska väl egentligen plugga nu men jag har NOLL inspiration. 
 
 
 
Min lilla sjukling behöver få må bra nu =( Som om inte en månad på Ultuna räckte för några år sedan. Finns det någon jävel däruppe så får den bannemig göra honom frisk nu! 
 


Kommentarer
Elin

Ibland känner man kan det inte bara få va slut på eländet snart! Har de kommit tillbaka samma som innan? Eller kanske är svårt att säga såklart.. Håller tummarna att det går att behandla! Kul å se er i butiken i lördags förresten. :)

2013-12-02 @ 15:44:42
URL: http://ryttargladje.blogg.se
Matilda

För att inte tala om armbandet ;) hehe

2013-12-02 @ 18:51:53
URL: http://ww.showjumper.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0