Stallfika.

Startade dagen med att kliva ur en varm säng bredvid en varm pojkvän och åka till jobbet 05,00! Jag förtjänar någon form av pris för den bragden. Jobbandet gick bra. Vi var minst tio pers som jobbade och chefen kom förbi och bjöd på smörgåstårta. Uppskattat! 
 
Sen har vi haft stallfika i stallet vilket vi har varje år vid den här tiden. Glögg, varm choklad, lussebullar, pepparkakor osv. Riktigt gott och mysigt och hästarna verkar också gilla lite sällskap på kvällen. Särskillt Helge och Lady som tiggde duktigt nästa hela tiden =) 
 
Gick en liten sväng med Helge idag. Pigg är bara förnamnet. Han trippar bredvid en och skakar på huvudet. Sötnosen. Förstår att han gör så när han inte får utlopp för sin energi på annat sätt. Imorgon gör jag hagen ännu lite större men sen får han nöja sig ett tag. Vill inte riskera något och släppa honom i stora vinterhagen än. 
 
Grande motionerade sig själv i hagen idag när jag gick med Helge. Den ena är knäppare än den andra =) Imorgonkväll ska jag rida honom iaf. Mysigt att rida i snön. Grusvägarna här runt byn är alltid väldigt fina på vintern. Barbacka blir det så jag får använda balansen lite extra. Han är lättare att rida barbacka faktiskt. Man kommer åt honom lättare då.
 
På torsdag blir hästarna kollade av Li. Tredje gången för i höst/vinter för Helge men det behövs på en sån lättspänd häst. Grande är det jättelängesen han blev kollad så det är på tiden. 
 
Förresten så har jag en tid bokad på Ultuna nu. Det är inte säkert att det behövs om han är ren tills dess men jag är hellre på den säkra sidan. Den säkra sidan gör mig ruinerad men... jag gillar ändå den säkra sidan. Jag är en sån där som aldrig skulle förlåta mig själv om jag inte gjort mitt bästa för att hästarna ska må så bra som möjligt. 
 
Nu har vi spelat tv-spel hela kvällen och ska snart sova. Imorgon har jag utsläpp men tror jag åker hem och sover lite till direkt efter. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0